"Ni måste tala om för er chef hur viktigt det är att man sitter bra"


För några månader sedan var jag och A bjudna på IT-mässa på Nöjesfabriken. Företaget är kunder hos Dialect, that's why. Vi kryssade ovant runt mellan mobil-montrar, skrivar-montar och post-it-lapp-montrar.
Tillslut kom vi till en monter där två damer stod och pratade om ergonomi och hur viktigt det är att man sitter bra. Vi stannade till och frågade lite om olika saker de hade. Vi kom fram till att våra skärmar är på tok för låga varpå damen säger "Ja flickor, det är viktigt att man sitter rätt, det måste ni säga till er chef,  det måste han kosta på er" Gissa vad jag svarar? "Ja, det är ju tur att det är jag som är chefen då"
Ni skulle sett damernas min.
Vilken tystnad det blev...
Jag blir fortfararande glad när jag tänker på det.
Å andra sidan kan jag inte klandra henne, jag hade nog inte heller trott att två unga tjejer var ägare till företaget utan anställda.

Kommentarer
Postat av: Emelie

ballt! det ligger lite power i att få säga en sån sak :)

2008-07-14 @ 20:52:19
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: anje

JA! äntligen! välkommen tillbaka! :)

kramen!

2008-07-14 @ 21:20:15
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0