Tankar och annat

Tankar:
Det och det och det och det och det och det och DET ska fixas. Gärna nu. Gärna igår egentligen. Det är mycket som skall göras och som egentligen redan borde vara gjort. Jag känner en stress. Hela tiden. Innuti. Hm. Samtidigt är jag duktig på att koppla bort och stänga av, en kvart innan jag somnar.

Framtiden:
Hur långt fram är den och vad bär den med sig? Jag har en massa olika val och drömmar, men jag har aldrig varit en sådan som väntar ut, låter saker hända. Jag är en sådan som vill vara aktiv. Jag vill ha en plan över hur mitt liv ska se ut och göra val som gör att jag når mitt mål. Samtidigt är jag väldigt impulsiv.

Vägskäl:
Jag vill bli chef. Jag vill ha en ordentlig utbildning. Jag vill jobba någonstans där jag kan klättra och utvecklas. Nu.
Om 15 år vill jag skaffa ett roligt jobb med trygghet och utmaningar, jag vill bo en bit utanför stan och ha djur, får, höns, hundar. Jag vill odla egna grönsaker, bygga ett hus, någongång.
Men jag har ingen plan.

Resa:
Jag vill köpa en stor ryggsäck och dra iväg. Thai, Vietnam, Kambodja och mer Indien.

Nu:
Ska jag vara min egen chef i ett år, känns rätt gött faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0