Hälsoblogg

Heeej hoooopp!

Pigg som en liten kanin vill jag lova. I helgen har det dopats barn minsann, Anders och Annikas lilla Emmie fick tvätta skallen, najsnajs och supergod mat, gick galant att gå på kalasering utan kolhydrater med, no tårta and no potatoes=no problems!
 
Dock svårare på kvällen då Maria och Stefan kom och frestade med Pizza och godispåse size: very large. Klarade denna prövning också, (men drack ett liiitet glas vitt vin, det förtjänade jag :)). Sallad och inget godis till Carro, och jag mår så BRA! är hyfsat pissed på Livsmedelsverket som rekomenderar folk att leva på kolhydrater och sedan får staten operera bort magsäcken på fetisarna... Oj, känsloutbrott, sorry!

Jag har alltså GI:at i en vecka och är ûberpigg! Det är underbart. Mår lite dåligt när kolhydratreserverna töms men nu är jag pigg pigg pigg!
-1.9 kg och halverade insulindoser. Nu kör vi!



Nu: Bokföring
Ikväll: Jobb 17-23



PUSS

Kommentarer
Postat av: marice

Tror väldigt många visste redan så det var inte hemligt längre men tänkte att dom som inte vet kunde få veta nu... ha ha... så jag tänkte jag skriver ut det så slipper folk småprata om det :-) Tack tack... Jo det var allt härligt att komma i väg även om det var en kort sväng... känndes lite tvunget att göra något när han hade semester...

2008-08-11 @ 17:35:16
URL: http://maricedanielsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

duktiga du raring! jag har läst lite om den stränga sidan du skickade på internet, ska läsa ytteligare ikväll och imorrn ska det inhandlas och slängas varor. (ges bort kanske.. höhö) ska man göra det, ska man vara ordentlig! no mo potato, suck. jag som ÄLSKAR potatis!

vi får peppa varann. om du är pigg på de kan du väl lägga upp lite tips på va du käkar om dagarna så de blir lite lättare för mig :)



puss

2008-08-11 @ 18:20:14
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: anje

oh ja, gärna! om det nu blir några ungar - man ska ju inte ropa hej förrän man bäddat sängen! ;)

men visst får du gärna ta en kittekatt av oss isf! är skoj när man vet vem ungarna hamnar hos o att de får de bra! :)

2008-08-12 @ 15:30:42
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Emelie

tack raring! du är söt och gör mig glad :)

hoppas det inte är alltför mkt för dig att göra på tidningen!

2008-08-16 @ 09:09:35
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: marice

hi hi... ska bli spännande att få veta :-)

2008-08-20 @ 15:50:46
URL: http://maricedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0