semester-sug

jag är inte den som brukar klaga.
jag jobbar mer än de flesta, faktiskt.
min sambo jobbar extremt mycket, men jag jobbar mer.
mina vänner jobbar mycket, men jag jobbar dubbelt så mycket.
oftast klagar jag inte, för jag tycker att det jag gör är kul,
men ibland kommer det över mig, suget efter sol, och god mat!

imorse vaknade vi sent, runt halv elva, och under hissgardinskanten smög sig en strimma sol in.
den letade sig upp på väggen och lockade mig.
"blunda..." sa jag till sambon.
"tänk dig att du går fram till altandörren, öppnar den, och hör havet en bit bort, när du har öppnat blåser den varma vinden dig i ansiktet. på med flipflopsen och så går vi till frukostbuffén som serveras vid de små runda borden vid poolen"
mitt drömmande avslutades på ett abrupt sätt då sambon skakade liv i mig och började lägga upp en plan för hur, var och när vi skulle kunna resa.

jag blundade igen och kände den varma vinden i ansiktet...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! =) och va kul att ni kom =) jag hade verkligen kanonkul! puss

2008-10-13 @ 18:06:41
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag är lite feg för p-stav just pga osäkerheten med mensen. Kompisar har typ aldrig mens eller så har de mens i flera månader eller så skiftar humöret som tusan!

Hur vet man när man har mens då? haha

2008-10-13 @ 20:04:58
URL: http://asfaltblomma.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Haha, ja skoja inte om det! Dom har väl kört med denna stugby i sju år tror jag :) Slutseminarium nästa vecka, så det är sammanställningen kvar. Ska bli skönt att slippa tänka på stugor, traktorer, dass och fiske :)

2008-10-14 @ 08:56:36
URL: http://tittahonbloggar.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag kanske ska boka en tid hos en barnmorska i Karlstad och se vad de säger!

Vore intressant att få ta en riktig koll påå min fläck jag fått på överläppen, om det är pga solen eller pillrena som sagt!

2008-10-14 @ 23:53:01
URL: http://asfaltblomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0