Sverigedemokraterna på besök


Det var kö på Storgatan (det händer inte, det är Säffle vi pratar om). Jag åkte med ACn på (rutorna nere) och lyssnade på Veronica Maggio, blev stående med bilen på tomgång vid torget och märkte att någon stod och pratade, en politiker med mick, högtalare och en buss. Detta händer inte ofta i Säffle så jag var ju tvungen att svänga in och lyssna. Såg att "turnébussen" bestod av en Cheva-van, vinröd. Drar säkert 2 liter bensin/mil. Hmm, vad är det här för människor... Deras symbol var en turkos blomma, ah, måste vara några liberaler...  Mannen som pratade riktade sig till den enda person som lyssnade, jordgubbsförsäljaren, som hade betalt för att sitta där. Lyssnar lite utan att veta vem mannen är, han pratar om EU och hur mycket vi skulle spara på ett utträde, ok, så långt är jag med. Mannens genomträngande blick borras in i mig, känner mig lite obekväm, går in på PEKÅS och köper en flaska Loka. Kommer ut igen och hör något om danskarna och asyl, och att danskarna är nordens mest nöjda folk, ser en logotyp; Sverigedemokraterna. Vaknar upp utan att ha hört någonting, talet är slut, jag åker.

-Den enda (förutom jag) som lyssnade på mannen var någon som fick betalt för att sitta där.
-Sverigedemokraternas miljöpolitik verkar sådär.

Kommentarer
Postat av: Emelie

tjoho välkommen tillbaka till blogglivet!

blogga på nu, så mkt det ryker för jag gillar dina bloggar mkt :]

2008-07-14 @ 18:15:14
URL: http://labelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0