bonjour madame!

blogg.se är segt, så jag laddar upp lite bilder senare!
hemkommen från Paris och fast besluten om att lära mig franska!
faktum är att jag och Mats ska gå en kurs i franska till våren.
planen är nämligen att flytta till en liten vingård i sydöstra frankrike, på landsbygden när vi blir gamla, så: nu ska vi lära oss franska ;)

förresten, jag kan handla saker och enbart prata franska (stolt) såhär låter det:

fansman:bonjour madame!
jag: bonjour! (lämnar fram varan)
fransman: dsögjhfgalhfdg ( säger vad det kostar)
jag: merci! bonne journée!

duktig! inte sant?

Kommentarer
Postat av: Catrine

Är inte du lite väl ung för att bli kallad "madame"? :P

Lycka till med franskan, i alla fall. Pest och pina enligt mig! ;)

2008-12-18 @ 16:19:17
URL: http://catrinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0